Powered By Blogger
RSS

rambut-tan

bermulanya kisah......
ni sebenarnya nak cerita sikit pasal buah.al-maklum lah sekarang ni musim buah rambutan,durian dan macam-macam kan.
kat upm ni besepah2 je buah2 tapi kena beli la kalau nak makan.dorang buat pesta buah-buahan hari tu.tapi aku tak pergi pun.
MUAHAHAHA...

kat belakang blok aku ni ha meleleh leleh air liur aku tengok rambutan yang merah merundum.bau durian dan cempedak tak payah cerita la.masa cuti mid-sem hari tu budak2 yang stay kolej pergi ambil aka mencuri.haha.habis satu blok bau durian n cempedak.siap buat goreng cucur cempedak lagi.bukan reti nak bagi kat jiran.cehh marah ni!!huhuhu.gurau je ok..

niat nak ambil buah memang dah ada.haha.suatu petang yg indah tu aku n roomate aku g curik rambutan.muahaha.dua plastik beg penuh kot.tak larat nak habiskan semua.so bagi kat member2 lain.

ni nak bagitahu bagaimana rambutan tu dapat nama.time makan rambutan tu aku n roomate aku bercerita.macam ni,zaman dulu2 buah ni banyak rambut berbulu2 n hanya ada kat hutan je.orang dulu2 biasala kan ambil nama ikut sedap dorang je.so,rambut tambah hutan jadi RAMBUT-TAN.

ok kisah durian pulak.buah ni banyak duri kan.tajam pulak tu,tapi takla tajam sangat pun.haha.pastu pulak buah ni sama gak dengan rambutan tadi tumbuh kat dalam hutan je.jadilah ia DURI-AN..

haa tu jelah aku nak cerita.muahahaha..
ehh kejap ada sikit lagi.b4 kiteorg nak ambil rambutan ada la beberapa student yang kena tangkap.haha.pakcik kebun tu siap bagi ceramah pulak."kalau saya ada anak saya tak mahu anak saya diajar cikgu2 seperti kamu ni".lebih kurang gitulah kot.budak2 tu amek kos education.no wonder la kan pakcik tu cakap macam tu.cmon la siapa lagi nak makan buah tu.dari burung2 tupai makan baik bagi ktorg je.kan2??haha...

okay tu je. -enjoy!-


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment